Centrum Medyczne Olimedica   Mieszkania Modra Szczecin


Mus z tuńczyka

Mus z tuńczyka

Mus z tuńczykaTuńczyk należy do bardzo smacznych i zdrowych ryb morskich. Dostarcza kwasów omega 3, witaminę D, poprawia pracę serca, układu krążenia i mózgu. Wzmacnia również układ immunologiczny organizmu.

Tuńczyka do sałatek, makaronów i musów można przygotować samemu, gdyż świeże filety są do kupienia w wielu  sklepach rybnych. Na pewno wygodniej i prościej jest skorzystać z gotowego tuńczyka  w sosie własnym. Należy  jednak zwracać uwagę i czytać informację, skąd pochodzi tuńczyk, aby nabywać rybę ze sprawdzonych akwenów morskich. Dlatego przestrzegam przed kupowaniem wszelkich ryb u przypadkowych sprzedawców.

 Składniki:  250 g świeżego fileta z  tuńczyka lub 2 puszki tuńczyka* w dużych kawałkach w sosie własnym, ½ l wywaru jarskiego, 100 ml śmietanki 30%, świeżo wyciśnięty sok z ½  cytryny, 2 małe  łyżeczki żelatyny, mała łyżeczka posiekanego koperku (może być mrożony), łyżka oliwy do smarowania foremek.

Wykonanie:  filet z tuńczyka opłukać pod bieżącą wodą i krótko (ok. 10-12 minut) ugotować w wywarze jarskim. Delikatnie wyjąć, odsączyć i ostudzić. W przypadku tuńczyka z puszki należy odcedzić go z zalewy.  Żelatynę rozpuścić w gorącym wywarze lub zalewie z puszki. Tuńczyka zmiksować za pomocą blendera, dodać żelatynę, śmietankę i wszystko delikatnie połączyć. Pod koniec dodać sok z cytryny i zmiksować składniki. Mus wymieszać z koperkiem. Od razu wyłożyć do foremek lub małych filiżanek wysmarowanych wcześniej oliwą. Pozostawić w chłodnym miejscu do stężenia. Gotowy mus delikatnie wyjąć z foremek.

*Jedna puszka to 200 g  wsadu z zalewą, w tym 130 g ryby.

Grażyna Tuchmacher

Szanowny Gościu, witam Cię na mojej stronie dotyczącej zdrowego odżywiania w ciąży. Odżywianie i higiena w ciąży to podstawa przyszłego zdrowia dziecka. Mam nadzieję, że porady i wskazówki, które tutaj znajdziesz okażą się dla Ciebie pomocne. Polecam również uwadze swoją książkę Zdrowe odżywianie i higiena kobiety ciężarnej, która została wydana przez krakowskie wydawnictwo „Impuls”. W książce przyszła mama znajdzie informacje o wartościach odżywczych podstawowych produktów żywnościowych, ich zestawianiu w posiłkach oraz prawidłowym odżywianiu się podczas ciąży. Książka zawiera proste przepisy kulinarne z kuchni tradycyjnej oraz współczesnej, które mam nadzieję znajdą uznanie wśród młodych czytelniczek. Kilka stron poświęconych jest higienie ciała oraz kosmetykom wskazanym podczas ciąży.