Centrum Medyczne Olimedica   Mieszkania Modra Szczecin


sałata lodowa z łososiem

Sałata lodowa z łososiem

sałata lodowa z łososiemSałata lodowa lekka, krucha, słodka i delikatna w smaku, swoim wyglądem kusi i zdobi potrawy. Można ją przechowywać w lodówce nawet przez kilka dni. Bardzo dobrze  komponuje się z serami, rybami, drobiem, jajkami, ciecierzycą, fasolą, oliwkami, papryką, pomidorami, ogórkami, świeżą bazylią. Dodatek oliwy i soku z cytryny wydobywa  jej doskonałe walory smakowe. Sałata lodowa jest źródłem kwasu foliowego, który jest ważnym czynnikiem krwiotwórczym , niezbędnym szczególnie w okresie ciąży. W sałacie nie brak też witaminy E (witamina młodości, piękności i rozrodczości), C (dobra na odporność), z grupy B (witaminy antystresowe), witaminy A (prawidłowy wzrok, wzrost komórek, ładna cera).  Znajdziemy  w niej cenne minerały: potas, żelazo, magnez, mangan, których niedobór  powoduje zaburzenia ważnych procesów biochemicznych w organizmie. Wystarczy jeden dzień bez magnezu, aby organizm zareagował zmęczeniem, nadmierną nerwowością.

Sałaty ogólnie wzmacniają układ odpornościowy, pomagają w stanach zmęczenia, zwiększają dopływ tlenu do komórek, a dzięki obecności błonnika poprawiają pracę przewodu pokarmowego. Zawarte w sałacie przeciwutleniacze chronią komórki przed uszkodzeniami przez wolne rodniki. Każdy liść sałaty wpływa korzystnie na lepsze przyswojenie białka w organizmie.

Składniki: sałata lodowa, 100 g wędzonego łososia, kilka oliwek, 4-5 suszonych pomidorów w oleju, sok z cytryny, 2 łyżki oliwy z oliwek.

Wykonanie: sałatę opłukać pod bieżącą wodą, osuszyć. Kilka liści sałaty podzielić rękoma na mniejsze części, ułożyć na  duży talerz. Łososia pokroić na mniejsze kawałki, ułożyć na sałacie. Pomidory pokroić w grubszą kostkę, ułożyć dowolnie obok łososia. Na koniec dodać oliwki. Całość skropić świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny wymieszanym z oliwą. Sałata lodowa z dodatkami  może stanowić  smaczną i bardzo odżywczą przekąskę.

Grażyna Tuchmacher

Szanowny Gościu, witam Cię na mojej stronie dotyczącej zdrowego odżywiania w ciąży.

Odżywianie i higiena w ciąży to podstawa przyszłego zdrowia dziecka. Mam nadzieję, że porady i wskazówki, które tutaj znajdziesz okażą się dla Ciebie pomocne.

Polecam również uwadze swoją książkę Zdrowe odżywianie i higiena kobiety ciężarnej, która została wydana przez krakowskie wydawnictwo „Impuls”. W książce przyszła mama znajdzie informacje o wartościach odżywczych podstawowych produktów żywnościowych, ich zestawianiu w posiłkach oraz prawidłowym odżywianiu się podczas ciąży. Książka zawiera proste przepisy kulinarne z kuchni tradycyjnej oraz współczesnej, które mam nadzieję znajdą uznanie wśród młodych czytelniczek. Kilka stron poświęconych jest higienie ciała oraz kosmetykom wskazanym podczas ciąży.