Centrum Medyczne Olimedica   Mieszkania Modra Szczecin


sałatka z awokado i tuńczyka

Sałatka z awokado i tuńczyka

sałatka z awokado i tuńczykaAwokado w połączeniu z rybami morskimi to bardzo smaczna i odżywcza przekąska. Należy pamiętać, aby awokado było dojrzałe, dość miękkie, wówczas łatwo wyjąć miąższ ze skórki. Dobrze jest awokado skropić sokiem z cytryny dla poprawienia i wydobycia jego walorów smakowych. Awokado dobrze się komponuje w sałatkach z wędzonym łososiem, tuńczykiem makrelą*, serem kozim. Dodatek pomidorów zarówno suszonych jak i świeżych, bazylii i czosnku nadają sałatce niepowtarzalny smak. Osoby, które nie przepadają za awokado, chętnie po nie sięgają w postaci sałatek.

sałatka z awokado i tuńczykaSkładniki: 1 awokado (dość miękkie), 3-4  pomidory suszone z zalewy olejowej lub pomidorki koktajlowe, sok z 1/4 cytryny, 2 grubsze plasterki polędwicy z tuńczyka (wędzonego na gorąco) lub łososia; duża łyżka startego sera koziego**, łyżeczka wiórków pomidorowych z bazylią i czosnkiem.

Wykonanie: awokado sparzyć, przeciąć na pół, wydrążyć pestkę, następnie wyjąć miąższ. Rozdrobnić go na grubsze kawałki (2×2 cm), skropić sokiem z cytryny.

sałatka z awokado i tuńczykaPolędwicę z tuńczyka pokroić w kostkę mniejszą, dodać do awokado, podobnie uczynić z pomidorami z zalewy. W przypadku pomidorków koktajlowych po sparzeniu i zdjęciu skórki podzielić je na 4 cząstki. Połączyć z pozostałymi składnikami. Posypać wiórkami z pomidorów z bazylią i czosnkiem , delikatnie wymieszać, wierzch posypać startym serem kozim. Można dodać kiełki rzeżuchy lub rzodkiewki z własnego wysiewu!

*Ryby należy kupować w dobrych sprawdzonych sklepach rybnych.

**Ser kozi można zastąpić innym ulubionym serem.

Grażyna Tuchmacher

Szanowny Gościu, witam Cię na mojej stronie dotyczącej zdrowego odżywiania w ciąży. Odżywianie i higiena w ciąży to podstawa przyszłego zdrowia dziecka. Mam nadzieję, że porady i wskazówki, które tutaj znajdziesz okażą się dla Ciebie pomocne. Polecam również uwadze swoją książkę Zdrowe odżywianie i higiena kobiety ciężarnej, która została wydana przez krakowskie wydawnictwo „Impuls”. W książce przyszła mama znajdzie informacje o wartościach odżywczych podstawowych produktów żywnościowych, ich zestawianiu w posiłkach oraz prawidłowym odżywianiu się podczas ciąży. Książka zawiera proste przepisy kulinarne z kuchni tradycyjnej oraz współczesnej, które mam nadzieję znajdą uznanie wśród młodych czytelniczek. Kilka stron poświęconych jest higienie ciała oraz kosmetykom wskazanym podczas ciąży.