Centrum Medyczne Olimedica   Mieszkania Modra Szczecin


Łosoś pieczony

Łosoś pieczony
Łosoś pieczony

Łosoś należy do bardzo smacznych, delikatnych i  zdrowych  ryb. Z uwagi na swoje bogate walory dietetyczne  powinien być uwzględniany również w żywieniu kobiety ciężarnej i karmiącej. Przygotowanie łososia pieczonego jest łatwe do wykonania i nie pochłania dużo czasu.

Składniki: ok. 800 g świeżego fileta z łososia, cytryna, sól, szczypta białego pieprzu, po 1 łyżeczce estragonu i bazylii.

Wykonanie: filet z łososia opłukać, osuszyć ręcznikiem papierowym. Wycisnąć sok z cytryny i skropić nim dokładnie rybę. Łososia pokroić w poprzek na mniejsze porcje. Przyprawić solą i pieprzem, posypać mieszanką ziół. Porcje łososia ułożyć na półmisku żaroodpornym. Piec w nagrzanym piekarniku w temperaturze 190-200ºC ok. 20 minut. Podawać na ciepło jako dodatek do drugich dań. Łosoś pieczony świetnie smakuje też na zimno z cytryną, sałatą, pomidorami, oliwkami lub dipem jogurtowym. Można go też wykorzystać jako dodatek do sałatek warzywnych lub makaronu.

Grażyna Tuchmacher

Szanowny Gościu, witam Cię na mojej stronie dotyczącej zdrowego odżywiania w ciąży. Odżywianie i higiena w ciąży to podstawa przyszłego zdrowia dziecka. Mam nadzieję, że porady i wskazówki, które tutaj znajdziesz okażą się dla Ciebie pomocne. Polecam również uwadze swoją książkę Zdrowe odżywianie i higiena kobiety ciężarnej, która została wydana przez krakowskie wydawnictwo „Impuls”. W książce przyszła mama znajdzie informacje o wartościach odżywczych podstawowych produktów żywnościowych, ich zestawianiu w posiłkach oraz prawidłowym odżywianiu się podczas ciąży. Książka zawiera proste przepisy kulinarne z kuchni tradycyjnej oraz współczesnej, które mam nadzieję znajdą uznanie wśród młodych czytelniczek. Kilka stron poświęconych jest higienie ciała oraz kosmetykom wskazanym podczas ciąży.

0 comments on “Łosoś pieczonyAdd yours →

Dodaj komentarz