Makaron domowy

Makaron domowySkładniki: 2 szklanki mąki pszennej, 3 duże jaja, sól do smaku, 2 łyżki oleju do gotowania, mąka do podsypywania stolnicy.

Wykonanie: odważoną mąkę przesiać na stolnicę, posolić, dodać kolejno jaja i całość zarabiać nożem, aż do połączenia wszystkich składników. Jeżeli zajdzie konieczność, to można dodać odrobinę ciepłej wody, aby składniki dobrze się skleiły. Wyrabiać do momentu uzyskania jednolitej konsystencji. Podsypać stolnicę mąką i cienko rozwałkować ciasto. Przenieść na czystą bawełnianą ściereczkę i pozostawić ciasto do wyschnięcia. Podsuszone ciasto przenieść na stolnicę podsypanej mąką, pokroić na paski o szerokość ok. 3 cm i pociąć na cienki makaron. Gotować w dużym garnku we wrzącej i osolonej wodzie z dodatkiem oleju. Gdy makaron wypłynie, zahartować dwoma szklankami zimnej wody. Ponownie zagotować, odcedzić na durszlaku (sicie) i przelać zimną wodą. Makaron jest gotowy do spożycia.

Grażyna Tuchmacher

Szanowny Gościu, witam Cię na mojej stronie dotyczącej zdrowego odżywiania w ciąży. Odżywianie i higiena w ciąży to podstawa przyszłego zdrowia dziecka. Mam nadzieję, że porady i wskazówki, które tutaj znajdziesz okażą się dla Ciebie pomocne. Polecam również uwadze swoją książkę Zdrowe odżywianie i higiena kobiety ciężarnej, która została wydana przez krakowskie wydawnictwo „Impuls”. W książce przyszła mama znajdzie informacje o wartościach odżywczych podstawowych produktów żywnościowych, ich zestawianiu w posiłkach oraz prawidłowym odżywianiu się podczas ciąży. Książka zawiera proste przepisy kulinarne z kuchni tradycyjnej oraz współczesnej, które mam nadzieję znajdą uznanie wśród młodych czytelniczek. Kilka stron poświęconych jest higienie ciała oraz kosmetykom wskazanym podczas ciąży.


dieta w ciy
Artykuły