Centrum Medyczne Olimedica   Mieszkania Modra Szczecin


Zdrowe odżywianie w ciąży

Pyszne śledzie dla kobiety w ciąży

Pyszne śledzie dla kobiety w ciążySkładniki: 6 płatów śledzi metiasów, 1  duże jabłko słodko-kwaśne, 1 cebula średniej wielkości, 200 g jogurtu naturalnego, cukier do smaku, 2 łyżeczki mieszanki z ziół: bazylia, tymianek, gorczyca, pieprz zielony, 1 łyżka posiekanego koperku, sok z 1/2 cytryny.

Wykonanie: śledzie wymoczyć w zimnej wodzie, zmieniając co najmniej 2-krotnie wodę, pokroić w małe podłużne kawałki i z połowy ułożyć jedną warstwę na dnie salaterki. Skropić sokiem z cytryny, przyprawić ziołami. Jabłka umyć, pokroić w grubszą kostkę, skropić pozostałym sokiem z cytryny. Obraną cebulę poszatkować drobno. Częścią jabłek i cebuli przykryć śledzie. Jogurt wymieszać z odrobiną cukru. Polać śledzie. Wyłożyć drugą warstwę śledzi i podobnie jak wcześniej dodać na wierzch przyprawy, cebulę, jabłko. Wierzch polać pozostałym jogurtem. Udekorować koperkiem. Śledzie będą smaczniejsze, jeżeli wstawimy je na 2 godzinki do lodówki.

Grażyna Tuchmacher

Szanowny Gościu, witam Cię na mojej stronie dotyczącej zdrowego odżywiania w ciąży. Odżywianie i higiena w ciąży to podstawa przyszłego zdrowia dziecka. Mam nadzieję, że porady i wskazówki, które tutaj znajdziesz okażą się dla Ciebie pomocne. Polecam również uwadze swoją książkę Zdrowe odżywianie i higiena kobiety ciężarnej, która została wydana przez krakowskie wydawnictwo „Impuls”. W książce przyszła mama znajdzie informacje o wartościach odżywczych podstawowych produktów żywnościowych, ich zestawianiu w posiłkach oraz prawidłowym odżywianiu się podczas ciąży. Książka zawiera proste przepisy kulinarne z kuchni tradycyjnej oraz współczesnej, które mam nadzieję znajdą uznanie wśród młodych czytelniczek. Kilka stron poświęconych jest higienie ciała oraz kosmetykom wskazanym podczas ciąży.

0 comments on “Pyszne śledzie dla kobiety w ciążyAdd yours →

Dodaj komentarz