Sernik domowy

Sernik domowySkładniki: 1 kg zmielonego twarogu półtłustego*, 9 jaj, szklanka cukru, ½ kostki masła, aromat pomarańczowy  lub waniliowy, 2 pełne łyżki mąki ziemniaczanej, kasza manna i masło do formy.

Wykonanie:  przygotować formę, wysmarować masłem i posypać kaszą manną. Rozdzielić białka od żółtek (jaja wcześniej sparzyć).

Żółtka ubić z cukrem na puszystą masę, połączyć z rozpuszczonym  i lekko schłodzonym masłem. Następnie dodać zmielony twaróg i wszystkie składniki  ubić mikserem. Wlać 2-3 krople aromatu, wsypać mąkę ziemniaczaną i na koniec dodać białka ubite na sztywną pianę. Delikatnie wymieszać z masą serową**. Wyłożyć do przygotowanej formy. Sernik piec w nagrzanym piekarniku w temp. 170 -175°C przez 55 minut.

*W dobrych marketach można nabyć twaróg trzykrotnie zmielony, który nie zawiera zbędnych dodatków.

** Po połączeniu masy serowej z ubitą pianą z białek  można dodać  rodzynki (wcześniej sparzone i oprószone mąką ziemniaczaną).

Grażyna Tuchmacher

Szanowny Gościu, witam Cię na mojej stronie dotyczącej zdrowego odżywiania w ciąży. Odżywianie i higiena w ciąży to podstawa przyszłego zdrowia dziecka. Mam nadzieję, że porady i wskazówki, które tutaj znajdziesz okażą się dla Ciebie pomocne. Polecam również uwadze swoją książkę Zdrowe odżywianie i higiena kobiety ciężarnej, która została wydana przez krakowskie wydawnictwo „Impuls”. W książce przyszła mama znajdzie informacje o wartościach odżywczych podstawowych produktów żywnościowych, ich zestawianiu w posiłkach oraz prawidłowym odżywianiu się podczas ciąży. Książka zawiera proste przepisy kulinarne z kuchni tradycyjnej oraz współczesnej, które mam nadzieję znajdą uznanie wśród młodych czytelniczek. Kilka stron poświęconych jest higienie ciała oraz kosmetykom wskazanym podczas ciąży.


dieta w ciy
Artykuły